lørdag 26. september 2009

Kurshelg

I dag har vi hatt 7 timer i skogen. Matmor har nemlig fått det for seg at jeg har så god snute at jeg skal lære å finne kantareller. Kenzo var også med på kurset, og totalt var vi 9 hunder. Noen av dem begynte veldig bra. Jeg brukte nok litt tid på å komme igang. Skjønte dessverre ikke helt poenget med en gang jeg da. Det bør være ganske interessant for at jeg skal like sånne aktiviteter altså.
foto privat

Grunntrening

foto privat

Kenzo var kjempeflink også

Men på slutten på av dagen fikk jeg virkelig dreis på det! Når jeg først skjønte poenget ble det faktisk veldig morsomt. Klarte ikke å holde halen i ro når jeg skulle ut å søke, og fant alle kantarellene på slutten. Etter en lang dag i skogen er det rett ut i senga resten av kvelden. Må hvile meg til i morgen - da er det kurs igjen - JIPPI!

1 kommentar:

  1. Det der hørtes ut som en ypperlig måte å bruke hund på! Kantareller som er så godt! Håper du fant mange deilige spisesopper til matmor! Flink Ronja! :-)

    SvarSlett