søndag 21. februar 2010

OLinspirasjon: sprint

Sprint skal jo være en kjapp øvelse, og det var vel derfor øvelsene ble gjort unna i en fei første dagen. Man rakk jo knapt å komme i olympiademodus og fått orden på teppene i sofaen, før de var ferdig. Men noe fikk jeg jo med meg. Dette er høy hastighet på korte strekk mange ganger. Altså omtrent som man går tur i skogen. Skikkelig morro! Men jeg er - av helt naturlige årsaker - ikke spesielt egnet til skiløp. Men da jeg ser at det er mye krøll med denne grenen, har jeg forslag til forbedringer av banen:
foto privat
Sikker sprintbane
Jeg har en liten "snarvei" jeg bruker mellom onkelen og besteforeldrene mine. Dette er en kort sprintbane, og jeg får opp skikkelig høy hastighet her altså. Og med disse høye kantene er denne banen helt sikker, her er det ingen som faller utenfor og slår seg dersom man får litt god fart i svingen - garantert! Her kan man holde høy hastighet uten å risikere å knekke ribbein og sånn. Jeg foreslår derfor at de lager sånne fine kanter rundt hele banen. Og dersom noen tror dette er en bobbane, må jeg informere om at den er dekket med is - ikke snø. Ellers er prinsippet ganske likt.

2 kommentarer:

  1. Oisann, jammen er du aktiv i disse OL-tider! Kanskje vi skulle hatt et lite privat OL for hunder også? jeg hadde nok gjort det bra i snusing, godbitspising og tigging, hihi :-)

    SvarSlett
  2. Haha. Fantastisk bra bilde :D

    SvarSlett