torsdag 16. juli 2009

Torshovmonsteret

Gjett hva vi traff på kveldsturen vår? Et skikkelig Torshovmonster! Vi merker at det begynner å bli litt mørkere på kveldene, og i nattens mulm og mørke tasler og krasler det i buskene. Jeg er som vanlig ganske tøff og løper inn i buskaset, snuser og sjekker. Det er jo stort sett bare en katt eller en fugl - ikke noe å være redd for. Men ikke denne gangen, nei. Her kommer det ut et stikkende, hvesende MONSTER ut av buskene. Jeg forsøkte å bjeffe og skremme, og vennen min Rasmus kom meg til unnsetning, men ingen ting hjalp.
foto privat
Torshovmonsteret - det er mange av dem......
Matmor ville at jeg skulle sette meg ved siden av så hun kunne ta bilde. HALLO! Det er vel ikke særlig aktuelt! Hun måtte nok ta til takke med monsterbilde uten meg! Monsteret bare freser og krøller seg sammen til en stikkende, skikkelig farlig klump. Han hadde tydelig vis ikke tenkt å flytte seg heller. Eneste muligheten er retrett...... hjem til en sofa og fanget til matmor - i trygghet.

1 kommentar: