søndag 1. februar 2009

Brrrrrrr utedo!

Først må jeg presisere at jeg egentlig synes at det er veldig gøy å være ute, men ikke alltid.......

Jeg er ganske lat om morgenen, ikke den første opp av senga kan man si. Jeg må strekke meg å våkne skikkelig før jeg skal på do. Ja, for jeg må UT på do. Du kan jo tenke deg. Her ligger jeg i verdens varmeste seng med dyne og greier (matmor merker ikke at jeg sniker meg opp når hun sover). Så, plutselig må jeg opp. Så er det på med en tykk ullgenser som klør litt. Det er litt kalt inne i forhold til senga, bare 20 grader. Så er det ut døra. Jeg vet hva som kommer så jeg setter meg på bakbeina med en gang. JEG VIL IKKE UT! Men jeg har ikke sjans, vil jeg ikke så skal jeg. Og så kommer sjokket: fra +20 til -22!! Det er kjempekaldt på beina, ikke bra. Jeg vegrer meg, setter meg på trappa og vil ikke gå. Kaldt! Matmor drar meg videre. Og så: Det er ikke så ille alikevel. Vi kommer oss greit rund kvartalet. Matmor fryser minst like mye som meg, en fattig liten trøst. Vi er ferdig med det vi skal. Inne venter deilig frokost og et fang å varme labbene på. Håper de fyrer på peisen senere. Det er lenge til jeg skal ut igjen.......

1 kommentar:

  1. Det er jammen godt at hundene blir litt værsyke de også :0)

    SvarSlett