lørdag 31. januar 2009

A la carte på Toten


Det er så deilig å være på ferie på Toten...... Jeg er egentlig ikke så kresen i matveien, men alle synes jo at god mat smaker godt. Og når du har så "fin" nese som meg kan du jo bare tenke deg! Normalt så spiser jeg tørrfor. Det er sikkert OK det altså, men av og til blir det litt kjedelig. Av og til gjør jeg meg litt vrang og ikke spiser. Matmor bryr seg dessverre lite om det - hun mener jeg spiser når jeg er sulten, og hun har jo rett i det, så sultestreik har jeg utelukket som virkemiddel. Dådyrøyne er kankje et bedre triks, men fungerer ikke helt optimalt det heller. Men av og til får jeg litt annet altså. Noen ganger blandes tørrforet med vann, litt godbiter eller kokte grønnskaker. Så jeg klager egentlig ikke, men......... det er jo noe helt annet å komme til Toten. Her får man virkelig en kulinarisk opplevelse. Jeg får alltid godter med en gang jeg kommer inn døra - JAMMY! Er jeg her på ukedager tar "bestefar" meg med på lunch på gamlejobben. Der får jeg alltid et stykke roastbeef i kantinen - HIMMEL! Hjemme får jeg alltid siste biten av "bestemor" sine brødskiver - alltid spennenede med nye smaker! Og så er det godter innimellom - hele tiden. Men dette er alikevel ingen ting i forhold til middagen. Til frokost må jeg spise tørrfor, men middagen....... Mest normalt er det at jeg får en eller annen patè. DEILIG! Som oftest er det også litt kokte grønnsaker. Gulerøtter og brokkoli - FORTREFFELIG! Men i dag fikk jeg servert yndlingsretten min: Fisk og gulerøtter. Og tro ikke at dette er rester eller frossenfisk. Her serveres kun fersk torsk til 150 kroner kiloen, kun innkjøpt til meg! Spesielt tilberedt til meg! Kun det beste til den beste!!! Så jeg bekymrer meg ikke for at jeg garantert blir satt på en ukes diett når vi kommer hjem til Oslo. Jeg lever i nuet! BON APETITT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar