mandag 19. januar 2009

Hvor skal jeg sove?

foto privat
Jeg har mange senger, og da mener jeg MANGE senger. Jeg har senger i alle rom. Det er senger i skinn, bomull og plysj. En grønn, en lilla, en blå og en hvit. Jeg har egen reiseseng og jeg har sovepose jeg kan ligge i når vi raster om vi er på langtur i skogen. Så har jeg litt pledd og dyner også selvfølgelig. Og så har jeg bur jeg kan sove i. Ett på soverommet, ett i bilen, ett i en annen bil og ett som vi tar med når vi skal reise bort. Jeg tror det står ett i kjellerboden også, men det sover jeg ikke i. Det er mulig jeg er heldig som har så mange fine senger, men jeg synes egentlig det er veldig greit å sove på gulvet. Vi har et fint teppe på stua som er fin og varmt, og jeg har full oversikt over hele huset derifra. Perfekt! Og så er det kjempebra i sofaen sammen med matmor. Så som du sikker har skjønt, jeg juger ikke når jeg sier at jeg har MANGE senger! Men jeg bruker de sjelden. Jeg trenger bare en.... Når jeg flyttet hit var det er regel om at jeg ikke skulle være i den, det er jo derfor jeg fikk så mange andre alternativer. Men jeg trenger kun en seng: den kjempestore sengen med hvitt satengsengetøy og mange puter. Den som er så myk og varm og god. Den beste sengen i verden! Den deilige menneskesengen.

1 kommentar:

  1. Hei Ronja! Er litt sånn her i huset også, men det koker alltid ned til at menneskesenga er best. Boff fra Miro:-)

    SvarSlett