onsdag 27. mai 2009

It`s a jungle out there

Det er ikke alltid kameraet er med, dessverre. Her om dagen, på morgenturen i "den lille parken" traff vi på en liten krabat: En bitte liten musebaby på et par centimeter. Den storkoste seg med et morgenbad i sanda. I strålende sol. Og den ble ikke redd oss heller, så det var store muligheter for å knipse noen bilder, men dessverre det gikk ikke.
Som den tøffe rottefangeren jeg er - gjemte jeg meg klokelig bak beina til matmor....... Ja, jeg hadde jo ikke sett ei mus før! Men etterhver så begynte den og bevege seg over plassen, og nysgjerrigheten tok overhånd. Jeg dristet meg til å følge etter. Er ikke helt pingle heller! Men for sent. Musa forsvant inn i krattet. Og først da - og alt for seint - skjønte jeg at dyret kunne jaktes ned og spises.
foto privat
Lurer på hvor den musa ble av?
Så nå, hver morgen, har jeg ikke tid til å gjøre fra meg eller hilse på de vi møter eller noe. Har jo annet å gjøre, jeg har en mus jeg skal fange. Lurer på hvor den musa bla av? Den forsvant jo inn her på torsdag.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar