torsdag 14. mai 2009

Dugnad

Først må jeg bare beklage til leserne mine at det går litt tregt med bloggingen om dagen. Dette er IKKE min skyld! Jeg er dessverre litt avhengig av hjelp fra matmor med denne bloggen, og hun er så opptatt med alt mulig annet. Så det er ikke at det ikke skjer noe i livet mitt altså. Men problemet er nå tatt opp, og jeg regner med et ras med blogginnlegg i nærmeste fremtid!
Anyway: I helgen var jeg med på min første dugnad. Det var kjempemorsomt! Jeg var den eneste hunden, men det var helt OK. Jeg fikk være med på å rake og koste - jeg tror raker og koster er litt farlige altså! De malte vegger også, men det er ikke noe jobb for en hund.
foto privat

Klipp, rake, male, koste, luke........PHU!

Luke ugress derimot, det er GØY! Matmor og meg opp i det store blomsterbeddet. Jeg fikk litt kjeft da, for det var vist ikke bare ugress jeg tok opp, men det er ikke så lett heller...

foto privat

Luke er jeg ganske flink på

Og jeg fikk jo så masse oppmerksomhet av alle sammen og det er så bra. Masse små turer, leking, godter og kos. Og når vi var ferdige med alt arbeidet var det øl og pizza. Pizza lukter godt. Veldig godt. Matmor sa at jeg ikke fikk smake, men så var det noen som la alle de nesten tomme eskene på bakken uten at matmor så det. Need I say more, jeg er tross alt Schnauzer! Så konklusjonen er at det var en veldig morsom og hyggelig dag. Jeg gleder meg allerede til neste dugnad!

foto privat

Pizza lukter veeeeeeeeldig godt!

Matmor mener at denne pizzaspisingen hadde en sammenheng med at jeg var litt rar i magen på søndag, men det tror jeg ingen ting på!

1 kommentar:

  1. Svar fra Major: du er kjempeheldig som får bli med på dugnad!! Det får nemlig ikke jeg..for jeg synes raker og koster er råkult!! De skal fanges og angripes på best mulig måte!! Også når Mossan luker bed prøver jeg som best jeg kan og hjelpe til!! Men jeg får ikke hjelpe til...så Lucky you!!

    SvarSlett