søndag 17. mai 2009

17. mai

Hurra for 17.mai! I dag har vi vært å sett på barenetoget. Det var ikke noe spesielt det altså. Det var vel like trangt som på Løkka en lørdag formiddag. Men utover det, ikke så spennende. Jeg og matmor holdt oss allikevel litt i bakgrunnen. Fordi dette toget var litt bråkete, men ikke minst for da fikk jeg denne fine utsiktsposten på kirkemuren.
foto privat
Fin utsikt fra kirkemuren

Så var det dette toget da. Uttrykket "slå på stortromma" bruker menneskene ganske ofte. Det betyr vel at man gjør litt ekstra stas på noe/noen. Jeg synes ikke stortromma er noe stas jeg. Litt skremmende faktisk! Det var MANGE stortrommer! Da ble jeg ganske redd. Det var veldig trygt å sette seg under bunadstakken til matmor.
foto privat
Tryggest under stakken til mor......

1 kommentar:

  1. Hei igjen, du smukke pige.
    Skal si du var lekker i bunadsselen din! Like lekker var du ikke i Jane Fondautstyret, så Gud skje lov (!) at du er ute av det nå :)

    Vi feiret 17 mai hos Elin i Arendal vi, for mor og resten av familien dro til Kroatia - uten oss! Hva gir du meg??? Vi vurderte å sende inn en klage til hundeombudet, men så ble det så koselig i Arendal at vi droppet det.. Leah hadde fremdeles en rest av løpetid igjen så vi storkoste oss ;)

    Men nå er mor og de andre hjemme igjen, og det er også bra. Vi har akkurat gått tur i regnværet, så nå "chiller" vi den på sofaen.

    Du får ha det fint i hovedstaden Ronja - vi følger med deg på bloggen og holder oss oppdatert på hva som skjer med deg. Voff og klem fra oss i Risør.

    SvarSlett