torsdag 5. mars 2009

Stuepike

I dag har jeg vært med å bytte sengetøy på senga. Det er noe av det morsomste jeg gjør. Og det er ganske mye arbeid, så jeg er sikker på at matmor er kjempefornøyd med at jeg hjelper til..... Det er skikkelig masse styr. Først skal alt rives av. Putevar, dynetrekk og laken - det er veldig vanskelig. Jeg klarer det jo ikke alene, men må si at matmor og jeg ikke er best på teamwork når det gjelder dette altså. Det blir masse kaos. Jeg synes det mest er gøy da, men matmor har en tendens til å bli litt grinete om prosjektet tar litt for lang tid.... tiden flyr når man har det gøy vet du ....

Men vi kom da i mål til slutt, og begge to var veldig fornøyd med resultatet!

foto privat
Kontroll av at putetrekket faktisk er tatt av puta

foto privat

Alt skittentøyet må inn i maskinen.

foto privat

FERDIG!! Litt usikker på hvilken side som er min her......

1 kommentar:

  1. Ikke vis dette til matmor - men hvis vi skulle bestemt hadde det vært klart: beauty!!! (blink, blink, flørt, flørt)

    Selv om det kanskje virker litt umatcho skal vi innrømme at vi også tar stor del i sengeskiftingen hjemme hos oss. Dvs.hvis mor har lagt på laken som det er noen små hull i - da stiller vi opp med en gang! Det er klart at vi ikke kan være bekjent av å ha hullete laken, så for å få mor til å innse at lakenene må skiftes ut sørger vi for å lage hullene så store at lakenen bare MÅ skiftes ut. Er ikke vi flinke??

    SvarSlett