torsdag 16. juni 2011

Selvskryt

Jeg er ei skikkelig bydame og i dette innlegget skal jeg jammen skryte litt av meg selv. Som kjent bor jeg midt i byen, og her dundrer det biler, busser og trikker forbi hele tiden. Jeg eeeeeeelsker å kjøre buss og trikk! Kjempestas å sitte på fanget til matmor og titte ut av vinduet, ja, skikkelig bydame altså. Anyway - tilbake til selvskrytet: Jeg går stort sett uten bånd. Det er mange som synes det er litt skummelt, men når man er god så er man god! Eller rettere sagt; jeg har vel egentlig lært at om jeg ikke hører på matmor så blir jeg satt i bånd ..........

foto privat

Vi bruker fotgjengerfeltet

Så jeg hører. Jeg stopper (stort sett) ved alle fotauskanter, og går ikke utenfor uten lov. Det er alltid "på plass" før vi går over, og da kun på kommando. Men ved å lytte litt får jeg masse frihet som jeg bare digger. Jeg løper ikke over veien om det er hunder på den andre siden en gang jeg. Men jeg må jo si at det er mange hunder her på Torshov som er like flinke som meg faktisk. Men om det kommer en katt ......... da stikke jeg altså!

6 kommentarer:

  1. Så dyktig du er! Masse skryt til deg og matmor for at dere er så flinke :)

    SvarSlett
  2. jada jada, men du er jo den kjekkeste gutten på hele Torshov da! Men du behøvde jo ikke å ødelegge imaget mitt bare fordi jeg er litt småforelska i deg da .......

    SvarSlett
  3. Du er titt og ofte innom DnB NOR kantina i Thomasdalen på Gjøvik. Flott om du kunne betalt for maten slik som vi andre må gjøre. Litt urettferdig at du skal få gratis mat bare fordi du er litt mer sjarmerende enn oss andre

    SvarSlett
  4. Bøyer meg i støvet. Om du e så go' som du sier så e eg mektig imponert. Du e jo den perfekte førerhund du. Eg hadde røke te me en gang det kom en hunk forbi...!

    SvarSlett
  5. Imponerende Ronja! Må bare innrømme at så flink som deg er jeg slett ikke, men så bor jeg ikke i byen heller da. Men jeg er skikkelig flink til å gå løs i skogen, og ganske flink til å høre på mamma så sant det ikke er hundedamer med løpetid i nærheten, for da er ørene blokkert!!!

    SvarSlett