lørdag 14. mai 2011

Svømmetrening

Vi har to fontener i Toshovparken. Begge to er helt greie å drikke av, men ingen er greie å hoppe uti. Man kan jo drukne! Eller kanskje ligger det er monster der. Høyt ned er det også, og man aner jo ikke hvol langt ned det er! Man blir i alle fall helt sikkert skadet! Ingen skal komme her å påstå noe annet!

foto privat

Jeg utfordrer skjebnen litt .....

Men så dukket søte, rolige Luna opp og ga meg en liten svømmetime. Eller svømme og svømme. Det viste seg vel at det var så grunt at jeg ikke ble våt under magen en gang, og jeg er ikke spesielt høy altså! Men litt vassing ble det jo. Og så viste Luna meg at det var fine pinner uti der (jeg eeeeeelsker pinner!) og at det var kjørlig og godt og ikke noe farlig i det hele tatt

foto privat

Jeg og svømmeinstruktør Luna

Det er kanskje litt pinelig at jeg ikke har vært uti de over fire årene jeg har levd. Men jeg har mange år framover, så det blir fint. Nå hopper jeg uti hver gang vi går forbi - det er flere ganger om dagen - fordi det er såååååå deilig. Og nå plutselig begynner matmor å si nei av og til og sier noe om at jeg blir så blaut og sånn. Nå har hun liksom mast i fire år på at jeg skal hoppe uti, og når jeg førstes gjør det ...... Ikke helt greit å skjønne seg på. Bestem deg liksom!

3 kommentarer:

  1. Litt vann er bare herlig Ronja, men sånn fontene-bading har jeg ikke prøvd meg på enda! Men derimot vassing i bekken på skogstur, det er kjempedeilig og praktisk... Jeg får vasket beina, avkjølt meg og lesket strupen, alt på en gang :-)

    SvarSlett
  2. Det er en drøm å være svømmeinstruktør når man har en så yndig og positiv elev. God helg kjære venninde!
    Boff,
    Luna

    SvarSlett
  3. Hei ijen jeg skule bare si at jeg ikke kunne jort det vis ikke mamma hadde jolpet meg å svømme (Hilsen 'storesøster' Gabriela på veine av:)
    Luna

    SvarSlett