lørdag 16. april 2011

Stakkars meg!

Ja, det er stakkars meg. Jeg er blitt operert. Det er en stund siden nå (1 og 1 halv måned), men uansett: Stakkars meg! Jeg er nemlig blitt sterilisert. Og det var masse styr med det altså ...... og skikkelig vondt! De førsta dagene var ikke så vondt, men det var visst for at jeg fikk medisiner så jeg ble skikkelig trøtt. Greit nok det, å sove mener jeg, når du ikke får lov tilå bevege deg i det hele tatt. Måtte være forsiktig med stingene liksom. Men nå er ikke jeg en hund for tregulv, uansett, og sta som en schnautzer skal være, så jeg hoppet opp i viduet som jeg pleier jeg - skjønner ikke all den hylinga fra matmor altså!

foto privat

Jeg trives best i høyden - nyoperert med tvangstrøye

Og så fikk jeg en sånn skikkelig ekkel tvangstrøye på som jeg måtte gå med i 2 uker! Det var ikke ull, men klødde som om det skulle være det spør du meg.

Grunnen til at jeg måtte operere var at jeg er sååååå barnekjær, og jeg får bebiser hver gang jeg får løpetid. Matmor sier de ikke finners ....men de finnes .....DE FINNES! Det må de, for jeg får masse melk. Og jeg er kjempeflink å passe på og bjeffe og holde orden rundt meg. Og i følge matmor kostet operasjonen skjorta. Spør du meg kunne hun ha beholdt den skjorta altså - DET VAR JO IKKE NOE FEIL PÅ MEG!


Et lite PS: Livet er faktisk blitt bedre etterpå, jeg har liksom ingen bekymringer lengre. Alle som kjenner meg mener jeg er blitt mye mindre forsiktig, rakere i ryggen og virker mer bekymringsløs. Så når alle ser det og jeg føler det, så hadde kanskje matmor rett da ......kanskje ......

4 kommentarer:

  1. Ja stakkars deg - det der var ikke noe kjekt. Men nå er det slutt på løpetid, og alt som fulgte med. Min eier påstår at jeg er forskrudd i fem måneder rundt hver løpetid. Så om ikke mitt nye stoffskifte lager store endringer deler jeg skjebne med deg etter neste løpetid.

    SvarSlett
  2. Enig med matmor, du virker mindre stressa og i mye bedre humør!!!!!

    SvarSlett
  3. Oops! Huffameg, det er ikke måte på alt vi hunder skal måtte gjennomgå fordi eierne våre mener det er best for oss. Men spør de oss om hva vi syns? Åneida, de tar bare sånne viktige avgjørelser rett over hodet på oss som om vi ikke skulle ha noe vi skulle sagt. Fysjåfy! Men godt du er ved godt mot og føler deg bedre enn på lenge likevel da... Ha en fin påske :-)

    SvarSlett
  4. Ja, stakkars deg! Eg har en grand danois venninne, og hon og får usynlige babyer hver gang tante rød e i byn. Hon elsker babyene sine og får melk i nussikene, men babyene forsvinner alltid på en mystisk måte. Eg går med undik no kan du si, så vi får se om eg også får usynlige babyer snart...spennende!

    Go' påske, og tenk positivt ;-)

    SvarSlett